اس ام اس و جوک

اس ام اس و جوک

اس ام اس و جوک

اس ام اس و جوک

اس ام اس و جوک

درمان سرفه مزمن خلط دار

درمان سرفه مزمن خلط دار ، درمان سرفه های مزمن خلط دار ، درمان سرفه مزمن ، درمان سرفه خلط دار ، درمان گیاهی سرفه مزمن خلط دار ، درمان خانگی سرفه خلط دار ، درمان خانگی سرفه مزمن

درمان سرفه مزمن خلط دار ، درمان سرفه های مزمن خلط دار ، درمان سرفه مزمن ، درمان سرفه خلط دار 

سرفه مزمن و خلط دار

باید توجه داشته باشید که سرفه از آن دست عوارضی است که معمولا رهایی از آن به دنبال سرماخوردگی‌های ویروسی و میکروبی سخت است. گرچه درمان این عارضه طولانی‌تر از دیگر عوارض معمول سرماخوردگی است، اما در صورت افزایش زمان سرفه بیش از سه هفته و تداوم آن تا هشت هفته باید علت مزمن‌شدن سرفه را پیگیری کرد. خلط اغلب همراه با سرماخوردگی و دیگر عفونت های سیستم تنفسی ایجاد می شود. خلط مسئله خطرناکی نیست اما اگر درمان سرفه خلط دار به موقع صورت نگیرد، ممکن است باعث مسدود شدن نایژه ها و خارش شده و در نهایت ریه عفونی می شود.وجود خلط معمولا نیاز به تخلیه مداوم گلو دارد و از علائم آن می توان به سرفه های مداوم، آبریزش بینی، مشکلات تنفسی، احساس ضعف و در بعضی موارد تب اشاره کرد. خلط بیشتر در سینه و حلق جمع شده و معمولا با سرفه کردن از گلو خارج می شود. درمان سرفه خلط دار اولین الویت یک فرد است چرا که شدیدا آزار دهنده است.در این مطلب از سایت جسارت به درمان سرفه مزمن خلط دار می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

خلط به چه علتی بوجود می آید؟

به طور علمی خلط حاوی باکتری، ویروس و یا سلول های ملتهب شده ای است که به علت عفونت بوجود می آید. علاوه بر عفونت های نظیر سرماخوردگی، آنفلونزا و برونشیت، خلط به علت واکنش آلرژیک به بیماری های نظیر آسم و زکام که باعث آسیب تار های صوتی شده و استعمال بیش از حد دخانیات است، بوجود می آید.خلط اغلب در غلظت و رنگ متفاوت است و از رنگ زرد، سبز، قهوه ای و خاکستری طبقه بندی شده و بعضی اوقات هم این خلط حاوی خون است که به رنگ قرمز متمایل است.معمولا در هنگام صبح سرفه کردن همراه با خلط بیشتر است. بر اساس علائم سرفه ای که دارید پزشک معاینات لازم و آزمایش های تخصصی لازم را انجام می دهد. سرفه کردن همراه با خلط، معمولا به نام سرفه مولد شناخته می شود. سرفه همراه با خلط معمولا نشانه عفونت انباشته شده در ریه است.

درمان سرفه مزمن خلط دار با بخور

توجه کنید که استنشاق بخار آب بهترین و آسان ترین راه برای رهایی از این مشکل است. استنشاق بخار به درون حفره های بینی کمک می کند تا خلط به حالت مایع تبدیل شده و تخلیه ی آن بسیار راحت شود.روزانه ۲ بار حمام بخار بگیرید. دوش حمام را در بخار کنید و به مدت ۱۰ دقیقه در حمام بمانید تا خلط های جمع شده در بدن شما مایع شود. بعد از این حمام بدن تان را مرطوب کنید چون آب گرم چربی های ضروری پوست شما و رطوبت آن را از بین می برد.روش دیگر هم بخور است. با استفاده از ریختن آب به درون یک کاسه بزرگ و قرار دادن حوله ای بر روی آن و استنشاق بخار در فاصله ی مناسب باعث شل شدن خلط ها و باز شدن ریه شما می شود.

  • کریم باوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی